raise3d logo

 

 

Raziskovanje različnih načinov izražanja je umetnike vodilo do ugotovitve, da lahko tehnologija 3D-tiska izboljša njihovo vizijo in domišljijske zasnove spremeni v oprijemljive entitete. Zato vse več umetnikov obravnava 3D-tisk kot sredstvo umetniškega izražanja, ki jim odpira več priložnosti za združevanje umetnosti in tehnologije.

 

 

 

 

“Frank” je serija polimorfnih umetniških del, ki jih je ustvaril Luiz Gustavo Paffaro, z uporabo 3D-tiska v zgodnjih fazah svojega procesa za preoblikovanje glinenih skulptur. Tiskalnik Raise3D Pro2 Plus mu omogoča, da svoje zamisli spremeni v resničnost in jih večkrat poveča, s čimer glinene skulpture dobijo nove teksture in oblike.

Izvor umetnin

“Nič ne pomiri uma bolj kot trdni cilj – točka, v katero lahko duša usmeri svoj intelektualni pogled.” Citat iz knjige Frankenstein, Mary Shelley
Brazilski umetnik Luiz Gustavo Paffaro je po navdihu klasičnega dela “Frankenstein” Mary Shelley ustvaril serijo umetniških del na temo Frankenstein, vključno s slikami, skulpturami iz gline in grafikami.

Končni prototip “Frank” in drugi izdelki studia Paffaro

 

“Frank” je serija skulptur, ustvarjenih s 3D-tiskom, ki Paffaru ponuja priložnosti za raziskovanje novih izzivov. 3D-tisk kot medij za ustvarjanje “Franka” je Paffaru omogočil umetniško preoblikoval bitja z najsodobnejšo tehnologijo, ki je nastalo z nenavadnimi znanstvenimi poskusi doktorja Frankensteina v Shelleyjevem romanu “Frankenstein”.

 

Ustvarjanje skulptur in končnih izdelkov umetnika

 

Začetni postopek oblikovanja skulpture iz gline je vključeval talent, potrpežljivo opazovanje in ustvarjanje. Skulptura je visoka približno 15 centimetrov, Paffaro pa jo je oblikoval približno 15 dni. Paffaro je ponovno pregledal pretekle slike na temo Frankensteina, ki jih je ustvaril, in svoji skulpturi Franka dodal več podrobnosti z namenom, da bi še bolj navdušil gledalce.

Razgradnja in preoblikovanje

Izziv pri tem projektu je bil, da se tehnike povratnega inženiringa vključijo umetniški proces ročne izdelave in tako ustvarijo edinstvena dela velikega formata. 3D-tisk je dragoceno orodje, s katerim lahko umetnik dekonstruira skulpturo in jo nato preoblikuje.
Za pridobitev podatkov o obliki Frankova je Luiz Gustavo Paffaro s pomočjo brazilskega distributerja podjetja Raise3D, podjetja UP3D, uporabil 3D-skener, s katerim je digitaliziral obliko celotnega kipa in pridobil popolne podatke, nato pa z računalnikom izpopolnil podrobnosti modela.

 

Postopek povratnega inženiringa v podjetju UP3D

 

Naslednji korak je bila nadaljnja dekonstrukcija skulpture. Z uporabo programske opreme za razrez datotek, ideaMaker podjetja Raise3D, so inženirji UP3D pretvorili digitalno različico skulpture v datoteko za rezanje, ki jo lahko prepozna 3D-tiskalnik. ideaMaker ima vgrajene predloge parametrov za različne materiale za tiskanje, zato lahko tudi uporabniki, ki nimajo izkušenj s 3D-tiskom, prilagodijo parametre modela. Za to umetniško delo je Paffaro uporabil PLA, okolju prijazno in biorazgradljivo filamentno vlakno, saj je bilo to v skladu z umetnikovim konceptom prijaznosti do okolja. ideaMaker zagotavlja zelo natančne predloge za PLA, kar modelom zagotavlja visoko stopnjo natančnosti.
Funkcija “Texture”, vgrajena v program ideaMaker, je Paffaru omogočila, da je na površino modela nanesel različne teksture. Paffaro je modelu dodal teksturo marmorja, zaradi česar je nastala drugačna tekstura od prvotne glinene skulpture. Paffaro je izjavil: “Neverjetno je, kako 3D-tisk posnema marmor. Ko sem videl končni model, sem bil navdušen. S tem delom me je UP3D prepričal, da celoten postopek deluje odlično!”

Tisk in razmnoževanje

Za umetnike je 3D-tisk postal edinstveno orodje za razširitev njihove ustvarjalne moči. Tokrat je Paffaro uporabil profesionalni 3D-tiskalnik Pro2 Plus podjetja Raise3D za poustvarjanje Frankovega dela z novimi materiali. Prostornina tiskalnika Pro2 Plus 305 x 305 x 605 mm omogoča tisk večjih skulptur. Po več kot 200 urah tiskanja se model znebi videza ledene gline ter doseže vetrno teksturo in fino marmorno površino. Tiskalnik Pro2 Plus ima kot naprava profesionalnega razreda neprimerljivo visoko ločljivost tiska in natančnost pozicioniranja. Najmanjši premer šobe tega 3D-tiskalnika z dvojnim iztiskalnikom je 0,2 mm, najmanjša višina tiskalnega sloja pa le 0,01 mm, kar je odlično za ustvarjanje Frankovih gub in dlak. S funkcijami in zmogljivostmi, kot jih ima tiskalnik Pro2 Plus, lahko umetniki vključijo 3D-tisk v svoj proces in tako ustvarjajo visokokakovostna dela.

 

Mediji in dialog

3D-tisk se lahko uporablja kot nov umetniški medij, ki umetniškemu delu omogoča postindustrijsko estetiko. Za umetnike je največja prednost 3D-tiska ustvarjanje kanala za dialog “ideja-objekt”. 3D-tisk umetnikom prihrani postopek ponavljajočega se modeliranja, saj jim omogoča, da v nekaj urah dobijo svoje materializirane ideje. Tega ne omogoča nobena tehnologija subtraktivne proizvodnje. Ponudba 3D-tiskalnikov Raise3D zagotavlja večjo natančnost, večjo velikost natisnjenih objektov in podporne storitve, kar umetnikom brez tehničnega predznanja omogoča enostavno uporabo tehnologije 3D-tiska. Tehnologijo 3D-tiskalnikov je mogoče uporabiti kot še eno metodo umetniškega ustvarjanja, ki umetnikom omogoča, da s kakovostnimi rezultati premagujejo omejitve in ovire.

Umetnikov profil

Luiz Gustavo PAFFARO je Brazilec, rojen v Vinhedu, v notranjosti São Paula. Od leta 1997 se poklicno ukvarja z umetnostjo. Kot oglaševalec je delal za velike agencije, kot so Y&R, Tigre, Motorola itd. Njegove stvaritve so občutljive, osebne, izvirne, in avtentične ter nosijo njegovo prijazno in dobrohotno osebnost. V vsem, kar počne – skicah, platnih in karikaturah, dosega objektivno povezavo z vsakdanjim življenjem, njegovo bistvo pa prenaša z barvami in črtami na edinstven način, to je njegov osebni zaščitni znak.

Če želite izvedeti več o delu Luiza Gustava PAFFARO, kliknite tu. Opis primera omogočil brazilski resseler podjetja Raise3D, UP3D.